Brug for at booste din virksomheds kommunikation? Kontakt en ekspert

Last modified date

I vores moderne tider er kommunikation med omverdenen efterhånden blevet en helt essentiel del af virksomheders DNA. Det skyldes især det store udbud og de mange online muligheder, der er blevet tilgængelige via internettet.

For at kunne konkurrere med alle de andre udbydere, er det derfor nødvendigt med en stærk online kommunikationsstrategi. Og har man ikke ressurserne til det internt i en virksomhed, så kan man med fordel ansætte en ekspert. Et godt bud på en ekspert i e-kommunikation og markedsføring kunne være Martin Pihl.

Fordelene ved en ekspert

Martin Pihl er uddannet inden for netop online kommunikation. Han går nærmere bestemt under betegnelsen e-commerce manager, og med denne profil repræsenterer han netop det, som mange moderne virksomheder har brug for, for at kunne booste deres profil på internettet.

Fordelene ved at hyre en ekstern ekspert er især, at vedkommende er i stand til at se virksomheden udefra. Når man som medarbejder skal brande sig selv, er man tit meget farvet af de normer og de standarder, der hersker på arbejdspladsen. Med en udefrakommende undgår man dette farvede syn på virksomheden, og man får desuden en række værktøjer, som kommer på grund af ekspertens specialisering.

Hvor finder man eksperterne henne?

Der er mange måder, man kan finde eksperter inden for e-commerce, eller andre eksperter inden for online kommunikation, på. Ofte vil en søgning på internettet afsløre en række potentielle kandidater, men det kan med en hurtig søgning være svært at bedømme, om en person har de rette kompetencer.

Derfor kan det være en god idé at tage udgangspunkt i en uafhængig base, hvor man kan vurdere eksperternes profiler og erfaringer. En ekspert som Martin Pihl har for eksempel oprettet en profil inde på K-forum. K-forum er en platform for alle dem, som arbejder med kommunikation i den ene eller den anen udgave.

Er det pengene værd?

Det kan være svært at måle den præcise effekt, som e-commerce og online kommunikation har for en virksomheds succes og salg. Det er noget, som kan tage lang tid at måle på. Men er man tålmodig, så vil effekten helt sikkert være tydelig.

For det gør en forskel, når man som virksomhed er god til at brande sig og skabe positiv opmærksomhed omkring en selv og ens produkt. I en verden hvor det hele skal gå hurtigt, og hvor valgmulighederne er næsten uendelige, kan dette nemlig meget vel være det, som tipper vægtskålen.

Andre tips til online markedsføring

Udover kommunikation er der selvfølgelig en række andre ting, som man med fordel kan tænke over, når man skal markedsføre sin virksomhed online. Blandt andet kan man fokusere rigtig meget på det æstetiske aspekt ved ens hjemmeside.

En indbydende og flot hjemmeside giver nemlig automatisk kunder en større lyst til at kommunikere med virksomheden og til at købe dens produkter. Her kan man med fordel konsultere en dygtig grafiker eller web-designer, der kan komme med gode råd.

admin